20.02.13

Magnolien und Rehe

Unser Berliner Balkon im Sommer. So schön sah er immer aus! Ich befürchte, dass ich das mit unserem neuen Garten nicht so hinbekommen werde, denn...


...das erste Gartenproblem ist schon aufgetaucht!


Die Rehe fressen die Knospen von unseren Magnolien auf.


So, und jetzt? Wir haben zwar schon versucht, unsere sechs Magnolienbäume zu schützen und haben sie etwas eingezäunt. Aber leider scheint diese Maßnahme nicht zu reichen. Hat jemand noch einen guten Tipp, was man machen kann, ohne gleich den halben Garten einzuzäunen? Ich würde mich sehr über Anregungen freuen!


Jag har alltid lyckats ganska bra med min balkong i Berlin som Ni kan se på första bilden. Men tyvärr har jag ingen erfarenhet, vad det innebär att ha en riktigt trädgård. Förra året har vi planterat mer än 300 träd, perenner och buskar. Jag kan inte avvakta att se, hur trädgården kommer att blomma snart. Men så som det ser ut, kommer den kanske inte att blomma alls. Rådjur tycker lite för mycket om mina magnoliaträd! Vi har redan försökt att skydda den, men det verkar inte räcker. Har Ni någon bra föreslag, vad man kan göra mer utan att avgränsa halva trädgården? Jag skulle vara väldigt tacksam för idéer. 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen